8/08/2012

Demonoid.me вече е история

От два дни торент сайтът за свободно споделяне на информация http://demonoid.me го няма. Това е станало по нареждане на Интерпол към колокейшън провайдъра на сайта.

Това е тъжно. Дори повече от тъжно.

Demonoid беше сайтът, който ползвах предимно когато търсенето ми е било малко по-специализирано и ми е ясно, че по българските места няма да има резултати. Имаше книги, учебници, видео уроци и какви ли не още нещица, които са ми трябвали в различни периоди от моето съществуване.

За съжаление, алчността и безочливостта на Американските гиганти това изобщо не ги интересува и фразата "human knowledge belongs to the World", за тях не означава нищо. Америка отново е заела двуличното отношение, което заема по всички въпроси след Втората световна война, както пише Кисинджър, а именно на спасител и на кръстоносец едновременно. Може би отхвърлянето на SOPA/PIPA заради общественият натиск, не е достатъчно за кухите кратуни в управлението им да разберат че това, което правят е просто хулиганство и издевателство върху основните права и свободи на човека. Заради една шепа гигантски корпорации, които си търсят просто жертва за оправдаване на боклучавата си продукция (филми и музика) - страдат всички хора на планетата, които искат да имат достъп до информация.

Не казвам, че по някакъв начин съм ощетен от затварянето на Demonoid.me. Дори съм сигурен че сайтът ще се върне, защото е един от най-големите, а виждаме какво се случва с PirateBay. Аз мога да го отварям и всеки един умен човек на планетата може да го отваря - сигурен съм. Но въпроса не е в това.

Въпросът е, че с всеки изминал ден ни се ограничава свободата. Да, това се случва когато си купувате Apple устройства или когато си инсталирате Windows и плащате на Microsoft.

А сега си представете един ден, че се събудите и няма Wikipedia? Apple, Microsoft, AMPA, MPAA или кой точно ще ви даде информацията, която е поместена там?

Абсолютно разбирам, че вълната не може да бъде спряна и хората винаги ще намерят начин да си обменят бързо и лесно множество файлове.  Но въпроса е, че ситуации като тази могат да се избегнат, за съжаление загубата за някои индивиди ще бъде голяма, а за тях е много по-лесно да си купуват политици или Интерпол заповеди. Утре жертвата може да си ти.

No comments:

Post a Comment