5/25/2009

fos записки

Why Linux is not (yet) Ready for the Desktop

Статии като тази колкото искаш всъщност и все едно и също: "Защо Linux не става за десктоп... ".

Не мога да се съглася с това и не само защото ползвам Linux почти постоянно, а защото много от нещата изтъкнати в тази статия определено не са така в реалният свят.

От друга страна много често си мисля, че Linux операционните системи не трябва да стават мейнстрийм повече от това, което са в момента, може би с лека забележка за по-масово използван софтуер като Photoshop...

На Linux обществото не му трябва хора, които мрънкат при първият сблъсък с конзолата, на които не могат да си настроят аплета за часовника да не показва датата, а само часа, например...

Мислил съм обаче колко проблеми щяха да бъдат решени, ако живеехме в един свят където отвореният код и стандарти бяха предпочитани от всички големи корпорации (тогава надали щяха да са корпорации, по-скоро общества). Но тука си говорим за утопичнo бъдеще, защото докато имаме свят в който парите движат мотивацията, не може да имаме отворен код и стандарти, а само ентусиазъм понякога не е достатъчен. И революции не се правят току-така.

Аз съм доволен, че на домашният ми компютър използвам отворен код, а също и на работният. Дава ми свободата да мисля извън клетката на софтуера и в последствие да бъда по-креативен и продуктивен. Не винаги е било така, но когато един път си дадеш сметка, кое повече ти харесва, избора е много лесен.

Знанието и изкуството трябва да принадлежат на света, а не на група хора. Или може би само аз съм мечтател...

Bill Gates left his university to start Micro$oft.
Steve Jobs sold his Wolkswagen bus to start Apple.
Linus Torvalds made a new thread in a forum and put a file on a ftp server.

3 comments:

  1. You've been tagged, if u wanna play :)

    http://pair-o-eyes.blogspot.com/2009/05/bodymodification-vs.html

    ReplyDelete