2/22/2009

Океанът от моите системи от убеждения

Напоследък се опитвам да обясня моята система от убеждения и все повече си мисля, че до сега съм живял в нещо като объркана представа. Не защото съм избрал погрешна посока да вървя и не защото съм следвал някаква точно определена и дефинирана посока. Не! И в двата случая, щеше да е жалко, въпреки че имам някакво мнение за себе си.

Система от убеждения. Според Робърт Антон Уилсън, системата от убеждения на даден индивид постоянно претърпява различни каламбури и преминава през етапи на модификация почти ежедневно. Но никога не остава статична и е една система, която постоянно се надгражда, изхвърля предишни и грешни подсистеми и вкарва нови и по-висши такива.

Винаги съм се опитвал да се определя и да застана твърдо зад идеята, че съм човек с отворен начин на мислене и свободомислещо съзнание. От specterдруга страна напоследък се замислям, че доста от нещата, в които съм убеден са такива само защото съм убеден в това. Това влиза в противоречие. Но колкото повече разсъждавам в тази посока, противоречието между това да си едното и другото могат да вървят ръка за ръка.

Защото всъщност да вярваш е може би най-човешкото чувство и може би това, което структира до известна степен амбицията и мотивацията да вървиш по пътя, който си избрал.

Да вярваш в живота или в различен негов аспект няма никаква научна стойност, т.е. амплитудата между реалностите или системите от убеждения, които приемаш във всеки един момент може да са страхотно екстремни, без това да засяга убеждението ти, че мислиш без предрасъдъци и си абсолютно готов за промени. Интересното в случая е, че доста често объркването е неизменна част от този процес. Тука може би системата за свободният мозък влиза в употреба, защото самата дефиниция отхърля объркването като следствие от сблъсък на две противоположни сили. Представете си го като океан със силно вълнение. Вълните се блъскат една в друга, но водата която ги съставя не се губи, а просто се връща обратно към цялото. Това е надграждането, което се опитвам да постигна. Това, че всякакви идеи и концепции не трябва да се губят или отхвърлят, а по-скоро да се добавят към една база с различни под-бази, които се отнасят към различни системи от убеждения и концепции или различни океани с различен обем вода.

Аз вярвам в живота и подхождам с отворено и свободно съзнание към всичко, което ни заобикаля, независимо каква форма е приело в този точен момент от континиума. Като се опитвам да разбера колкото се може повече, искам да създам различни и възможно най-много такива модели, от които след това да избера в кои да вярвам и кои да отхвърля. Тези постоянни мутации на системата ми убеждения карат мозъка ми да се чувства постоянно жив и работещ върху бъдещето, в което искам да живея. Търсенето никога не е започвало, а откритията винаги предстоят.

No comments:

Post a Comment